Tips om gezond te blijven als je vanuit huis Werkt

Tips om gezond te blijven als je vanuit huis werkt
Onderzoek toont aan dat meer dan 30 miljoen mannen en vrouwen vanuit huis werken in de Verenigde Staten, en dat aantal stijgt snel. Experts geloven dat er in 2017 meer dan 63 miljoen mensen hun huizen als hun kantoor zullen gaan gebruiken, waardoor het percentage van de Amerikaanse werknemers die uit een kantoor aan huis te werkt gebracht is tot 43 procent.

Hoewel er veel voordelen verbonden zijn aan het werken vanuit huis, zowel voor werkgevers en werknemers, is er een groeiende bezorgdheid over de gevolgen voor de gezondheid van een personeelsbestand dat steeds meer binnenshuis verblijft. Kantoormedewerkers hebben al stilzittende levensstijl en als ze vanuit huis gaan werken betekent het dat ze nog minder gaan bewegen en nog meer tijd zittend doorbrengen.

Als je vanuit huis werkt volg dan deze tips op en het zal je helpen om gezond te blijven en het risico gaan beperken op het ontwikkelen van ongewenste gevolgen voor je gezondheid als gevolg van jouw werk regeling:

1. Maak een werkgebied dat van jou is

Studies hebben aangetoond dat het werken in jouw slaapkamer ’s nachts echt jouw slaap kan verstoren, en onderzoek toont aan dat mensen die consequent in dezelfde ruimte werken productiever zijn en minder stress hebben dan degenen die van dag tot dag proberen om vanf verschillende plekken te werken in hun huis. Zoek een plek in jouw huis of appartement die uitsluitend kan worden gebruikt om te gaan werken. 

Een hele kamer is ideaal, maar als dat niet haalbaar is, reserveer dan een hoek van de kamer voor jouw bureau, de computer en de rest van je werkplek. Productief te blijven als je vanuit huis gaat werken is cruciaal. Zie deze handleiding over hoe je productiever kunt zijn als je vanuit jouw huis werkt.

2. Haal de juiste stoel

het niet nodig is dat je een fortuin moet gaan besteden aan dure meubels, moet je ervoor zorgen dat je een zeer goede stoel gaat kopen. Zoek er een die ergonomisch is ontworpen zodat je rug in de juiste houding blijft gedurende de dag. Anders bestaat de kans dat je uiteindelijk pijn gaat krijgen in je rug en je stuitje. 

Als je echt het risico wilt gaan verminderen van de pijn en als jij je algehele gezondheid wilt gaan bevorderen, dan kan je een staand bureau gaan nemen, zodat je geen stoel hoeft te gebruiken of een verstelbaar bureau die je in staat stelt om er zowel staand als zittend aan te gaan werken.

Je zou de volgende handleiding even moeten gaan lezen over hoe je een kantoor aan huis kunt maken, voor maar weinig geld:  lees hier de handleiding.

3. Beweeg, beweeg en blijf bewegen

Kom elk uur uit je stoel en strek je benen. Loop een rondje bij jouw huis of appartement en strek je armen, schouders rug en borst. Ten minste eenmaal per dag, moet je er een prioriteit van maken om naar buiten te gaan. Als je geen boodschappen hoeft te doen hebben, dan is een korte wandeling genoeg.

4. Volg een Schema

Door te gaan werken tot diep in de nacht of door een onregelmatige werkschema te hebben kan jouw slaap verstoord worden en dat kan jouw gezondheid beïnvloeden. Maak een werkschema en hou je vervolgens dan dag-in dag-uit aan dat schema, maak alleen een uitzondering als er echt geen ander alternatief is.

5. Maak van Sporten een Prioriteit

Experts raden aan om vijf dagen per week, minimaal 30 minuten matig intensieve lichaamsbeweging te gaan doen. Plan tijd in om te gaan sporten in je dagelijkse routine, net zoals je dat zou doen om een afspraak te maken met een arts of voor een gesprek met een klant. Op deze manier zal het een prioriteit worden en zal je niet in staat zijn om smoesjes te verzinnen dat je het te druk hebt.

6. Vergader buiten je Huis

Als je vergaderingen moet inplannen, breng ze naar de golfbaan, stel aan hen voor om even te gaan wandelen terwijl je het gesprek gaat hebben of ontmoet hen voor een spelletje Squash. Wees creatief en vindt manieren om van vergaderingen een sportactiviteit te maken.

7. Creëer de juiste omgeving

Tips om gezond te blijven als je vanuit huis werkt

Thuis werken maakt het mogelijk voor jou om jouw werkomgeving aan te kunnen passen aan jouw exacte behoeften. Houd de temperatuur in een bereik die voor jou comfortabel aanvoelt. Investeer in goede verlichting en gebruik het natuurlijke daglicht in jouw woning in overvloed. 

Als jij je gestresst voelt, probeer dan rustgevende muziek af te spelen of maak gebruik van geparfumeerde kaarsen en een diffuser voor een stress aromatherapie.

8. Wees Eerlijk tegenover jezelf

Een van de grootste fouten die mensen maken die werken en geld verdienen vanuit huis is dat zij continu met werk bezig zijn. Maak er een regel van om alleen het aantal uren te gaan werken die je nodig hebt om aan je werk verplichtingen te voldoen. 

Als je in de verleiding komt om extra te gaan overwerken na verloop van tijd of om op in het midden van de nacht op te gaan staan en ergens aan te gaan werken, vraag jezelf dan af of je dat ook zou doen als je naar kantoor moet gaan. Als dat niet het geval is, laat het werk dan wachten tot de volgende dag.

9. Hou de Schone Schijn Op

Uit onderzoek blijkt dat werknemers die vanuit huis werken, die zich dagelijks gewoon blijven douchen en zich kleden om naar werk te gaan, dat die zich meer competent voelen en minder gestrest zijn dan degenen die dat niet doen. Terwijl je misschien niet strak een pak wilt gaan dragen in jouw huis, weersta de drang om elke dag in je joggingbroek of je pyjama aan het werk te gaan.

Scroll naar top