Hoe maak je met weinig geld een kantoor aan huis

Hoe maak je met weinig geld een kantoor aan huis
Of je nu in dienst van een werkgever bent of als zelfstandige werkzaam bent, werken vanuit huis heeft een aantal voordelen; Er zijn echter ook een aantal nadelen aan verbonden. Een van de belangrijkste punten in de lijst van de nadelen bij het werken vanuit huis, vanuit jouw eigen kantoor, is dat je waarschijnlijk verantwoordelijk bent voor alle kosten die gerelateerd zijn aan het opzetten van jouw eigen kantoor. Dat betekent dat je misschien moet gaan investeren in kantoormeubilair, kantoorapparatuur, computers, software en andere items die je nodig hebt om je werk te kunnen doen.

Het goede nieuws is dat er manieren zijn om een kantoor thuis zodanig in te richten dat je dagelijks productief en comfortabel kunt werken zonder dat je een fortuin uit hoeft te geven. Als je de hierna volgende tips volgt zal je in staat zijn om de dingen te kopen die je nodig hebt voor een meer betaalbare prijs, zodat je met succes een kantoor aan huis kunt opzetten.

1. Plan het Winkelen Goed in

De meeste mensen winkelen niet regelmatig voor kantoorbenodigdheden en apparatuur dus je bent er dan waarschijnlijk niet van bewust dat de prijzen voor dit soort producten eigenlijk variëren gedurende het jaar. Als je weet wanneer je moet gaan winkelen voor de betreffende spullen die je nodig hebt voor jouw kantoor kun je van geweldige aanbiedingen profiteren waardoor je de kosten voor het opzetten en inrichten van jouw kantoor aan huis omlaag kunt brengen.

Voor kantoorbenodigdheden zoals inkt, papier, schrijfgerei en dergelijke is de beste tijd net na het einde van de zomer, aan het begin van de volgende schoolperiode. Plan het dus in om te gaan winkelen in de maanden september en oktober.

Profiteer om meubels te kopen voor jouw kantoor met de aanbiedingen die jaarlijks in januari worden gegeven. De uitverkoop geeft winkeliers ruimte voor nieuwe meubels die door fabrikanten in januari en februari worden geleverd en dat betekent grote kortingen voor het winkelend publiek. Computers en software zijn vaak goedkoopst in augustus, wanneer de fabrikanten en winkels de neiging hebben om hun prijzen te verlagen om te concurreren met andere aanbieders om in de gunst te vallen van studenten die van plan zijn om weer te terug te gaan naar school.

2. Gebruik Gratis Verzend Aanbiedingen

Als je geld vanuit huis gaat verdienen dan is online winkelen vaak veel handiger dan naar de winkels zelf te gaan, maar verzendkosten kunnen de aankoop van producten bij online winkels wel duurder maken. Om geld te besparen kun je gebruik maken van programma’s van online winkels die er voor zorgt dat al jouw aankopen gratis geleverd worden plus een aantal andere extraatjes.

Sommige van deze programma’s zijn:

  • Staples Beloningen. Dit programma zorgt voor gratis verzending plus je krijgt 5 procent van het geld wat je hebt besteedt terug in de vorm van kortingsbonnen. Ook krijg je een 2 Euro tegoedbon wanneer je gerecyclede inkt en toner cartridges koopt.
  • Quill.com. Bij Quill.com hoef jij je niet aan te melden voor een programma om gratis verzending te krijgen. De winkel biedt gratis verzending op alle meubels en kantoorartikelen als je 45 Euro of meer besteedt.
  • Amazon Prime. Als je vaak online winkelt staat Amazon Prime jou toe dat je gratis 2-daagse verzending krijgt bij elke aankoop. Je kan het gratis uitproberen voor 30 dagen. Daarna kost het programma $ 99 per jaar. Dat lijkt misschien duur maar als je regelmatig via de site besteld is dat snel terug verdiend.

3. Profiteer van Gratis Software

Hoe maak je met weinig geld een kantoor aan huisTerwijl de meest bekende programma’s duur zijn, zijn er gratis alternatieven beschikbaar, waarmee je ook in staat bent om veel taken uit te kunnen voeren. Je kunt gebruik maken van Google Docs , Google Spreadsheets en Google Presentatiesin plaats van Microsoft Office en maak gebruik van video chat diensten zoals Google Hangouts en Skype. Om jouw computer te beschermen tegen malware is Avast een goede, gratis programma.

4. Vermijd de verleiding om altijd een extra grote hoeveelheid te kopen

Het kan slim zijn om van bepaalde producten die je veel en snel gebruikt extra veel te kopen maar het is minder zinvol voor andere producten. Bijvoorbeeld: als je grote hoeveelheden doosjes met nietjes gaat kopen zal dat veel meer gaan kosten dan slechts één doosje en het kan nog jaren duren voordat je die hele voorraad nietjes op zal krijgen. Plus; je kunt problemen krijgen met het opslaan van al die nietjes in jouw kantoor aan huis. Dat kan betekenen dat je extra meubilair aan moet schaffen. Het is ook een goed idee om het even te berekenen en er eerst achter te komen wat nou de werkelijke kosten per stuk zijn om te zien of je ook echt voordeel hebt aan grote hoeveelheden te kopen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *