a

Email Marketing Vereenvoudigd: Laat Je Lijst Groeien Van 0 tot 100.000

email marketing

Dan is dit artikel iets voor jou! Tegenwoordig heeft iedereen wel al eens een e-mail ontvangen. Het is een snelle manier om informatie te delen, een lief woordje te versturen of nieuwe contacten te leggen. Voor bedrijven staan e-maillijsten gekend als “geldprinters”. Met een e-maillijst kan je letterlijk een e-mail versturen over een nieuw product of een bepaalde korting, en dezelfde dag nog geld verdienen.

Wil ook jij leren hoe je je email marketing inspanningen snel en doelgericht kunt uitbreiden, zodat ook jij je eigen geldmachine hebt?

E-mail: Is Het Doeltreffend of Is Het Spam?

email marketing

Op eender welk moment van de dag kan je e-mails ontvangen van een kledingmerk, een supermarkt of een internationale spreker. Hoewel ze traditioneel zijn, kunnen emaillijsten het meest krachtige hulpmiddel zijn om klanten aan je te binden. E-mails kunnen echter ook klanten afstoten als het niet correct wordt gedaan. Sommige e-mails kunnen nuttige informatie bevatten en de moeite zijn om te lezen, terwijl anderen gewoon “gebakken lucht” zijn.

Als consument weten we dat spam het laatste is dat we in onze inbox willen zien verschijnen. Sommigen gebruiken zelfs emailproviders om e-mails als spam te markeren, of blokkeren mensen zodat die hen geen e-mails meer kunnen sturen. Als je dus je eigen emailmarketing machine wilt opbouwen, is het een kwestie van je e-mails interessant en nuttig te maken voor potentiële klanten.

Het maakt niet uit of je net start en op zoek bent naar doeltreffende manieren om je email marketing inspanningen te verbeteren, of je je bereik wilt verhogen; deze tool is hoe dan ook nuttig om je bedrijf op te bouwen!

3 Redenen Waarom Je Een E-maillijst Nodig Hebt

email provider sample

Regelmatige Updates

A. Regelmatige Updates / Persberichten / Nieuwsbrieven

Als je regelmatig persberichten hebt waarmee je je doelpubliek op de hoogte wilt houden, kan een algemene e-mail nuttig zijn. Dit kan een wekelijkse, een maandelijkse of een tweemaandelijkse e-mail met informatie of actuele aanbiedingen zijn die naar een volledige database gestuurd wordt. Dit is ook gekend als een nieuwsbrief.

Aanbiedingen

B. Aanbiedingen

Voor veel bedrijven is een e-maillijst een andere manier om nieuwe aanbiedingen, zowel online als offline beschikbaar, te versterken en te pushen. Hoewel app- en sms-meldingen voor velen ook gemakkelijk beschikbaar en doeltreffend zijn, kan het hebben van een e-maillijst een extra stap zijn om ervoor te zorgen dat iedereen die in contact wil blijven met uw bedrijf, uw informatie ontvangt.

Sommige bedrijven doen aankondigingen en aanbiedingen uitsluitend via hun e-maillijsten. Dit is een interessante methode om mensen over de streep te trekken om zich te abonneren op jouw nieuwsbrief. Door op voorhand updates te ontvangen, profiteren ze van jouw aanbiedingen vooraleer deze aan het grote publiek worden verkondigd. Als u op zoek bent naar een exclusief voordeel voor uw bedrijf, is deze methode een echte aanrader.

Aankondigingen

C. Aankondigingen Van Koopjes

Email marketing is voor vele grote retailers een andere manier om verkoop- of promotie-aankondigingen en -herinneringen te versturen. Het maakt niet uit of het om een halfjaarlijkse uitverkoop gaat of over de promotie van de week; een beknopte e-mail voor een algemeen doelpubliek die alleen maar aangeeft wat er voor een bepaalde tijd beschikbaar is, wordt op regelmatige basis verstuurd zodat mensen op de hoogte blijven van datgene waarin ze geïnteresseerd zijn.

9 Stappen Voor Een Succesvolle Email Marketing

Niet veel mensen voelen de neiging om een onpersoonlijke e-mail van een of ander bedrijf te openen, laat staan zich abonneren op hun nieuwsbrief. Uitzoeken hoe je je emailmarketing processen kunt opbouwen om mensen zich te laten abonneren op jouw e-maillijst, kan bestaan uit verschillende strategieën. 

Enkele eenvoudige ideeën om je email marketing uit te breiden kunnen exclusieve aanbiedingen of informatie, aankondigingen vooraf en misschien zelfs enkele gratis zaken zijn.

Als je je email marketing aan het opstarten bent, gaat het erom dat je iets speciaal geeft aan je klanten. Zo kan een persoonlijke e-mail van jezelf al wonderen doen!

email marketing news

Als je wilt leren hoe je je email marketing kan doen groeien vanaf de landingspagina van je website, zijn er verschillende mogelijkheden waaruit je kan kiezen. Sommigen kunnen meer doeltreffend zijn dan anderen, maar we zullen ze allemaal overlopen aangezien er een kans is dat de meer informatieve methoden van email marketing beter aansluiten bij je noden.

Hierbij een overzicht van alle 9 stappen om jouw email marketing te verbeteren:

Gebruik aanbiedingen

1. Gebruik aanbiedingen specifiek gericht aan je huidige e-maillijst

Een van de beste email marketing tools is om online aanbiedingen te adverteren aan diegenen die zich op jouw website aanmelden voor de nieuwsbrief. Ongeacht of je e-maillijst al dan niet aanbiedingen op voorhand ontvangt, kan het idee alleen al voor velen verleidelijk zijn. Dit is vooral nuttig voor zij die regelmatig willen winkelen of gebruik willen maken van jouw diensten.

Voorbeelden hiervan kunnen bijvoorbeeld uitspraken als “Registreer nu en ontvang online aanbiedingen rechtstreeks in je inbox” zijn.

exclusieve informatie

2. Geef exclusieve informatie… maar enkel als iemand geabonneerd is op jouw e-maillijst

Een website kan een uitstekende manier zijn om je email marketing bereik te laten groeien. Je kan je website gebruiken als een lokkertje of als een voorbeeld van wat klanten mogen verwachten. Wanneer ze dan hun e-mailgegevens ingeven, kunnen ze exclusieve informatie ontvangen die nog niet aan de grote klok is gehangen.

Waaruit kan dit bestaan? Uit bijna alles! Je kunt je doctoraatsrapport online beschikbaar stellen. Als men echter de volledige scriptie wil zijn, moet men een e-mailadres ingeven. Of je kan enkele van je Pinterest- of Instagramberichten toevoegen, waarbij men pas toegang krijgt tot de volledige gegevens als men zich heeft aangemeld.

Door een stukje informatie beschikbaar te hebben voor het publiek en de rest beperkt te houden voor exclusieve toegang, is deze methode van email marketing een doeltreffende manier om “niet-kopers” te elimineren. Sommige mensen zijn misschien gewoon toevallige bezoekers, terwijl anderen oprecht geïnteresseerd zijn in je website en uiteindelijk ook tot een aankoop overgaan.

Personaliseer de informatie

3. Personaliseer de informatie of de aanbiedingen om inschrijvingen te genereren

email marketing

Dit kan een perfecte methode voor email marketing zijn als je een gepersonaliseerde dienstverlening aanbiedt. Fitness, voeding, stijl, zelfontplooiing en verschillende andere websites kunnen van deze methode gebruik maken.

Hoe werkt het? Stel dat iemand 3 kilo wilt verliezen maar wil weten hoeveel calorieën hij of zij dagelijks verbrandt. Je kunt een vragenlijst maken die bezoekers kunnen invullen. Om de resultaten te zien, moeten ze echter hun gegevens invoeren.

Hoewel dit niet voor iedereen een aanlokkelijk aanbod is, zullen er toch veel zijn die hier wel op ingaan. Er zijn duizenden mensen die op zoek zijn naar gepersonaliseerde oplossingen en als je in deze behoefte kunt voorzien, creëer je klantloyaliteit. Zij die zich registreren zullen waarschijnlijk aangemeld blijven op je e-maillijst, en zelfs enkele dingen kopen als ze in jouw aanbod geïnteresseerd zijn!

Geef exclusieve

4. Geef exclusieve aanbiedingen en/of kortingsbonnen

Zoals hierboven vermeld zijn exclusieve kortingsbonnen en aanbiedingen een unieke methode voor email marketing. Mensen die trouw zijn aan je merk en nieuwe bezoekers die interesse hebben in wat je doet, kunnen zich hierdoor speciaal voelen.

Door af en toe iedereen exclusieve kortingen en kortingsbonnen aan te bieden, zullen vele mensen zich als klant aan je willen binden. Mogelijkheden zoals deze hoeven niet per se veel te kosten. Het kan een eenvoudig “Je hebt vroegtijdige toegang tot onze halfjaarlijkse uitverkoop! Koop nu voordat de rest van de wereld over 24 uur op de hoogte wordt gebracht!” zijn.

Dit geeft de lezers van je e-mails niet enkel een vroegtijdige aankondiging, maar ook een call to action en een gevoel van urgentie, omdat zij nu de eersten zijn die van dit aanbod op de hoogte zijn.

gratis content

5. Geef gratis content

Dit is vooral gunstig voor zij die afhankelijk zijn van abonnementen en internetverkeer. Als je online cursussen, fitness- of voedingsprogramma’s en soortgelijke mogelijkheden aanbiedt, kan je deze strategie gebruiken om je email marketing systemen op te bouwen.

Als iemand op je advertentie klikt of naar je website gaat, kan je een korte introductie of zelfs een video plaatsen. Dit kan een algemeen beeld geven van het doel van een inschrijving en wat klanten van je mogen verwachten.

Vervolgens vermeld je dat ze toegang hebben tot het eerste programma, een ebook, een video, een gratis proefperiode of iets anders gratis dat ze krijgen als ze zich inschrijven op jouw e-maillijst.

Verschillende mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn, zullen een gratis “iets” een goede manier vinden om te beslissen of datgene wat je aanbiedt, een inschrijving waard is. Langs de andere kant is iets in ruil geven ook een manier om je email marketing inspanningen te verbeteren.

betaalde advertenties

6. Gebruik betaalde advertenties

Schrik er niet voor terug om betaalde advertenties te gebruiken om internetverkeer naar je opt-in landingspagina te leiden. Hulpmiddelen zoals Google Ads en dergelijke kunnen je advertenties strategisch plaatsen binnen relevante zoekopdrachten om de zichtbaarheid van je landingspagina te vergroten, en zo een geweldige methode voor email marketing zijn.

Betaalde advertenties kunnen het publiek dat je zoekt “vangen” en ervoor zorgen dat ze op jouw website terecht komen!

gerespecteerde expert

7. Beantwoord vragen of fora en word een gerespecteerde expert

Iets meer tijdrovend maar nuttig om je landingspagina meer zichtbaarheid te geven, is het beantwoorden van relevante vragen op fora zoals Quora, LinkedIn Groups, Facebook Groups en zelfs Twitter. Zorg ervoor dat je een link toevoegt aan je bericht, zodat iedereen die je antwoord nuttig vindt, direct naar je landingspagina kan doorklikken.

sociale media

8. Gebruik je sociale media

Als je een Facebook of een Google+ pagina voor je website hebt, gebruik deze dan in je voordeel! Plaats regelmatig berichten, voeg originele content toe om je pagina fris en dynamisch te houden en integreer een aanmeldingsknop om het voor bezoekers gemakkelijk te maken om zich rechtstreeks vanaf Facebook te registreren voor je e-maillijst. 

Sociale media zijn tegenwoordig een krachtig middel om je bedrijf te laten groeien, dus vergeet zeker niet om deze te gebruiken!

dingen deelbaar zijn

9. Zorg ervoor dat dingen deelbaar zijn

Vergeet niet dat als je wilt leren hoe je je email marketing inspanningen kan verbeteren, aanbevelingen van tevreden klanten de beste reclame is. Als je artikels schrijft, video’s of foto’s plaatst of producten verkoopt, voeg dan zeker een “deel”-knop toe zodat iedereen je content snel en eenvoudig kan delen.

Locatie, Locatie, Locatie - Plaatsen voor Email Capture Boxes

email marketing

Nu je weet wat je kan doen om je e-maillijst te doen groeien, moet je nadenken over plaatsing. Je moet er zeker van zijn dat bezoekers op een of andere manier met deze informatie interageren, en uiteindelijk hun e-mailadres ingeven in een formulier dat je online diensten kunnen registreren. Deze worden ook wel email capture boxes of opt-in boxes genoemd.

Als het gaat over online marketing, zijn er verschillende mogelijkheden om opt-in vensters, balken en pop-ups toe te voegen. Maar het laatste wat je op je pagina wilt, is dat er overdreven gevraagd wordt om je voor iets aan te melden.

Hier zijn enkele locatiemogelijkheden voor een email capture box:

Exit popup

Exit popup – Verschijnt wanneer een gebruiker op het punt staat het venster te sluiten.

Timed lightbox popup

Timed lightbox popup – Verschijnt nadat de gebruiker een vooraf bepaalde tijd op de site doorbrengt.

Scroll bar

Scroll bar – Verschijnt wanneer een gebruiker een bepaald percentage van de pagina naar beneden scrollt.

Sidebar form

Sidebar form – Wordt aan de rechterkant van de webpagina geplaatst.

Scroll bar

Location specific embedded forms – Wordt op verschillende plaatsen op de pagina geplaatst, zoals na de eerste 200 woorden van een artikel.

Floating bar

Floating bar – Zweeft voortdurend bovenaan de pagina.

Het maakt niet uit of je van 0 begint of voortbouwt op een bestaande e-maillijst; er zijn verschillende manieren om je bedrijf doeltreffend te laten groeien met e-maillijsten. Als het alleen voor het vergroten van je bereik is, of voor het verdienen van geld door te bloggen, weten hoe je email marketing op een doeltreffende manier toepast door gebruik te maken van alle beschikbare strategieën, kan uitstekende resultaten opleveren. En het belangrijkste is dat het ook heel leuk kan zijn!

Scroll naar top